kyoto calling
Havenpersclub ”Kyoto” Rotterdam

Nieuwsblad Transport van 15 januari 2008

Havenman Kramer: gebruik interne banen beter

Havenbedrijf Rotterdam, douane en de containerterminals op de Maasvlakte moeten over hun bezwaren heenstappen en maximaal gebruik gaan maken van de interne banen tussen de verschillende locaties. Die oproep deed André Kramer gisteravond bij zijn benoeming tot Havenman van het Jaar 2007.

Volgens Kramer is het douanevrije vervoer tussen de terminals in Rotterdam door onduidelijkheden over regels en verantwoordelijkheden nooit goed van de grond gekomen. De banen kunnen een extra impuls geven aan de benutting van de krappe capaciteit in de Rotterdamse haven, aldus Kramer.

Kramer stond ook nog even stil bij de kritiek – onder meer op de website van Nieuwsblad Transport – dat hij zijn personeel niet voldoende zou betalen. ’Onzin’, aldus Kramer. ’Als dat waar is, zou ik geen personeel meer hebben. De andere containerterminals in Rotterdam zijn immers ook voortdurend op zoek naar goede mensen.’

Omdat Kramer vanouds actief is in de containerreparatie, geldt binnen het bedrijf een cao voor de groot-metaal. Nu ook containeroverslag tot de activiteiten behoort, wordt er gewerkt aan ’nieuwe Kramer Arbeidsvoorwaarden’. Medio 2008 zullen deze van kracht worden. ’Een deel van onze mensen blijft straks conform de cao groot-metaal werken, een deel van onze mensen gaat over naar de nieuwe arbeidsvoorwaarden’, aldus Kramer.

* * *


Nieuwsblad Transport van 6 november 2008

Cao bij havenbedrijf Kramer

Havenbedrijf Kramer in Rotterdam heeft met de vakbonden een akkoord bereikt over een cao voor het havenwerk. Dat heeft directeur André Kramer bevestigd. De cao gaat op 1 januari in en heeft een looptijd van twee jaar. Omdat Kramer vanouds actief is in de containerrepararatie viel het personeel in de cao voor de groot-metaal. Voor de werknemers op de terminals komt er nu een cao die vergelijkbaar is met die van Uniport, aldus directeur Kramer.

Met vriendelijke toestemming van Nieuwsblad Transport

Terug naar boven